پرتوی از اسمان

سبک زندگی انسانی اسلامی از منظر ایات و روایات

سبک زندگی انسانی اسلامی از منظر ایات و روایات

لطقا در نشر و گسترش این مطالب ما را یاری کنید

نویسندگان
پیوندها

کریم شیره ای

يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۲۸ ب.ظ

کریم شیره‌ای
( به بهانه تمسخر برخی نمادهای دینی توسط فلان سریال معروف )
1. یکی از تمایزات سلطان صاحبقران یا همان ناصرالدین شاه قاجار از سایر پادشاهان قاجار، توجه وی‌ به هنر نمایش و تعزیه و البته مسخرگان و دلقک‌هایی است که او را سر ذوق می آورند بطوری که به دستور وی، ‌دوستعلی معیر الممالک عظیم ترین نمایشخانه در تکیه دولت در کاخ گلستان را با صرف مبالغ هنگفت ساخت.
اما در همان زمان شاه قاجار کارهای مهم فرهنگی و نظامی و حکومتی مثل تاسیس دار الفنون، ایجاد قراولخانه، انتشار روزنامه وقایع التفاقیه و ... سرکوب بابیت ... را به دست با‌کفایت میرزا محمد خان فراهانی (امیر کبیر) سپرده بود، و کریم شیره‌ای را چه به این کارها؟!!!
اما متأسفانه ما در زمانی زندگی می‌کنیم که کریم شیره‌ای‌های زمان ما بجای پرداختن به دلقک بازیهای خود، نظریه پرداز در اموری هستند که اصولاً نفیا یا اثباتا در حوزه و حیطه کاری دلقک بازی نمی‌گنجد.
2. مقایسه وضعیت دلقک‌های دربار قاجار با دلقک‌های کنونی
 دلقک دربار ناصرالدین شاه یا همان کریم شیره‌ای طبق نقل اهل نماز و تدین بوده، و در شرح حالش نوشته‌اند که: او با همه حقارت جثه و پستی شغل، انسانی با گذشت، بیچاره نواز و مردم دوست بود.
مقایسه کنید با برخی دلقک‌های زمان ما که دارای روابط ضربدری و شطرنجی و ... که فقط به یک نمونه بسنده می‌کنم:
یکی از این دلقک‌ها می‌گفت زن من شش ماه در اختیار من است و شش ماه در اختیار فلانی برای کار بازیگری و آن وقت زنش در مقابل 80 دوربین و پخش در تلویزیون خیز بر می‌دارد که شوهر شش ماه دومش را ببوسد و ...
3. در کتاب من لا یحضره الفقیه باب الغیره ص 444 در روایتی از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) می‌خوانیم:
 إِنَّ الْجَنَّةَ لَتُوجَدُ رِیحُهَا مِنْ مَسِیرَةِ خَمْسِمِائَةِ عَامٍ وَ لَا یَجِدُهَا عَاقٌّ وَ لَا دَیُّوثٌ قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا الدَّیُّوثُ قَالَ الَّذِی تَزْنِی امْرَأَتُهُ وَ هُوَ یَعْلَمُ بِهَا.
ترجمه: بوی بهشت از مسیر 500 سالی قابل استشمام است و حال آنکه عاق والدین و دیوث از استشمامش محروم‌اند، سؤال شد دیوث دیگر چیست، فرمود کسی که زنش هرزه باشد و و مردش آگاه به این مطلب
4. سؤال: درست است که حکومت اسلامی که پایه‌هایش با خون هزاران جوانی سیراب شده آن هم چه جوانانی، جوانانی که با دم مسیحایی روح الله زمان از یوق اهریمن جهانخوار رهیده بودند و به قول شهید اوینی:  دهکده جهانی که در نیمه شب هایش ماه، هم بر کازینوهای #« لاس وِگاس » تابیده است و هم بر حسینیه #« دوکوهه » و گورهایی که در آن بسیجیان از خوف خدا و عشق او می گریسته اند. دنیای عجیبی است، نه؟
5. یک عده اصرار دارند بجای اینکه الگو بودن مردان غیوری چون شهید چمران، شهید سلیمانی، شهید تهرانی مقدم، که لرزه به اندام استکبار انداخته‌اند کسانی که را الگو قرار دهند که نه تنها با‌غیرت ارتباطی ندارد بلکه از غیرت متنفرند، لذا وقتی غرش موشک‌های سپاه لانه سیاه عنکبوتی عین الاسد را در هم می‌کوبد و به اشتباه هواپیمای اوکراینی هدف قرار می‌گیرد لباس سیاه عزا به تن می‌کنند
سؤال این است لباس عزای این‌ها نشانه چیست؟ نگران رابطه تهران - کی یف هستند ؟ نگران خانواده داغداران این حادثه هستند ... خیر این‌ها ترس‌شان از تجلی غیرت است، چه اینکه نور غیرت چشمان یک عده بی‌غیرت و به اصطلاح روایت دیوث را آزار می‌دهد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۷
جعفری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی