پرتوی از اسمان

سبک زندگی انسانی اسلامی از منظر ایات و روایات

سبک زندگی انسانی اسلامی از منظر ایات و روایات

لطقا در نشر و گسترش این مطالب ما را یاری کنید

نویسندگان
پیوندها

مشروبات الکلی ابزاری برای تسخیر شیطان

شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۴۶ ق.ظ

همان گونه که همه می دانند شیطان ، جن است و جن می تواند انسان را تسخیر کند .
سوال ؟ چگونه جن انسان را تسخیر خود میکند ؟؟؟
اجنه شیطان ابزاری دارند که به وسیله انها می توانند انسان را تسخیر کنند . یکی از ان ابزار ها .....

 

زمانی که خدا انسان را افرید به ملائکه خود امر کرد که بر او سجده کنند . همه سجده کردند مگر شیطان و به خاطر این نافرمانی از بهشت رانده شد از ان روز بود که دشمنی شیطان با انسان اغاز شد و شیطان تبدیل به دشمن خونی انسان کشت و در همان ابتدا دشمنی خود را اشکار کرد و با فریب دادن ادم و حوا انها را از بهشت بیرون کرد .

در ایه قران نیز به ان اشاره شده است

( فَأَزَلَّهُمَا اَلشَّیْطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا کَانَا فِیهِ وَ قُلْنَا اِهْبِطُوا بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَ لَکُمْ فِی اَلْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَ متاع الی حِینٍ‏ ) (1)

پس شیطان هر دو را از آن بلغزانید ; و از آنچه در آن بودند ایشان را به درآورد ; و فرمودیم : « فرود آیید ، شما دشمن همدیگرید ; و برای شما در زمین قرارگاه ، و تا چندی برخورداری خواهد بود . »

شیطان تبدیل به اساسی ترین دشمن انسان گشت . دشمنی که هم از لحاظ روحی و هم اعتقادی و هم جسمانی به انسان ضربه می زند و مایه افتخار اوست که انسان را به گناه بیندازد و اگر بتواند او را بیمار کن و یا بکشد به عهد دشمنی خود وفا کرده است .

شیطان در حقیقت از اجنه بود و ان ترسی که امروز در بین مردم از جن وجود دارد باید در مورد شیطان باشد , و گر نه اجنه ای که از شیاطین نباشند به ندرت می شد که به انسان ضربه بزنند و بیشترین ضربه به انسان را اجنه شیاطین می زنند چرا که قسم خورده اند هر گونه که توانسته اند انسان را به زمین بزنند و او را جهنمی کنند و حال شیطان برای گمراه کردن انسان افسارهایی دارد که ایه قران سه مورد از انها را بر می شمرد و می گوید این موارد از ابزارهای شیطان است .

( یَا أَیُّهَا اَلَّذِینَ آمَنُوا إِنَّمَا اَلْخَمْرُ وَ اَلْمَیْسِرُ وَ اَلْأَنْصَابُ وَ اَلْأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ اَلشَّیْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ‏ ) (2)

ای کسانی که ایمان آورده‏اید ، شراب و قمار و بتها و تیرهای قرعه پلیدند [ و ] از عمل شیطانند . پس ، از آنها دوری گزینید ، باشد که رستگار شوید .

در حقیقت شیطان با فریب های خود می خواهد انسان را تسخیر خود کند و مشروبات الکلی خیلی خوب می تواند انسان را از پا در اورد و تسخیر شیطان کند . اگر اندکی در فرد مست نگاه کنید تسخیر شدن او توسط شیطان را در می یابید .

پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود:

یکی از پادشاهان بنی اسرائیل، مردی را ناگزیر کرد که به انتخاب و اختیار خویش باید یکی از این اعمال: شراب خواری، قتل، زنا، خوردن گوشت خوک را انجام دهد و گرنه او را خواهد کشت .

آن مرد شراب خواری را برگزید و چون مست شد، همه کارهای دیگر را نیز انجام داد. (3)

شاعر شعری بسیار زیبا در این زمینه سروده است .

ابلیس شبی رفت به بالین جوانی

آراسته با شکل مهیبی سر و بر را

 

گفتا که: «منم مرگ و اگر خواهی زنهار

باید بگزینی تو یکی زین سه خطر را

 

یا آن پدر پیر خودت را بکشی زار

یا بشکنی از خواهر خود سینه و سر را

 

یا خود ز می ناب کشی یک دو سه ساغر

تا آن که بپوشم ز هلاک تو نظر را

 

لرزید ازین بیم جوان بر خود و جا داشت

کز مرگ فتد لرزه به تن ضیغم نر را

 

گفتا: «پدر و خواهر من هر دو عزیزند

هرگز نکنم ترک ادب این دو نفر را

 

لیکن چون به می دفع شر از خویش توان کرد

می نوشم و با وی بکنم چاره ی شر را»

 

جامی دو بنوشید و چو شد خیره ز مستی

هم خواهر خود را زد و هم کشت پدر را

 

ای کاش شود خشک بن تاک خداوند

زین مایه ی شر حفظ کند نوع بشر را (4)

هیچ دشمن فریب کاری سم را به طور علنی به خورد دشمن خود نمی دهد بلکه در یک نوشیدنی خنک و خوش رنگ ان را به دشمن خود می نوشاند . دشمن درجه یک انسان نیز سم تسخیر کننده خود را با هزار فریب و ترفند به خورد انسان می دهد تا او را به تباهی بکشد .به بهانه این که کم خوردن ان اشکال ندارد و ...

البته قبول است کم خوردن ان شاید این حالت را برای انسان به وجود نیاورد ؛ همان گونه که کم خوردن سم ضرر چندانی به جسم نمیزند , اما این مطلب هیچ گاه دلیل بر جواز خوردن مشروبات نیست , همان گونه که هیچ عاقلی مواد سمی را نمی خورد حتی اگر اندک باشد .

اما نکته این جا است که با خوردن حتی یک قطره از ان خودت را برای تسخیر شیطان و تسلط او بر خویش اماده کرده ای

امام رضا می فرمایند :

الْخَمْرُ یُورِثُ فَسَادَ الْقَلْبِ وَ یُسَوِّدُ الْأَسْنَانَ وَ یُبْخِرُ الْفَمَ وَ یُبَعِّدُ مِنَ اللَّهِ‏  وَ یُقَرِّبُ مِنْ سَخَطِهِ وَ هُوَ مِنْ‏ شَرَابِ‏ إِبْلِیسَ‏  (الفقه المنسوب إلى الإمام الرضا علیه السلام ؛ ص254 )

حدیث را بعدا مفصل توضیح خواهم داد اما جالب این جاست که حضرت می فرمایند خمر نوشیدنی ابلیس است .

ابلیس بلد است نوشیدنی مخصوص خود را چگونه به خورد بشر بدهد و او را تباه کند . او بعد از هزاران سال تجربه به کار خود مسلط شده است .

 

1-سوره بقره ایه 36

2-سوره مائده ایه 90

3-الغدیر ج 4 – ص 257

4-شاعر : ایرج میرزا

 

ادامه دارد .....


مطالب مرتبط

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی