پرتوی از اسمان

سبک زندگی انسانی اسلامی از منظر ایات و روایات

سبک زندگی انسانی اسلامی از منظر ایات و روایات

لطقا در نشر و گسترش این مطالب ما را یاری کنید

نویسندگان
پیوندها

مشروبات الکلی در ادیان دیگر

شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۰۴ ق.ظ

ایا در تورات ، کتاب مقدس مسیح و انجیل کتاب مقدس یهود ، صحبتی از شراب نوشیدن و خوردن مشروبات الکلی شده است ؟
فرازهای شکفت انگیزی در این دوکتاب در مورد مشروبات الکلی به چشم می خورد . از جمله ....

 

مسیحیت و یهودیت از ادیان الاهی هستند که خدا برای انها کتاب اسمانی تورات و انجیل را به صورت وحی نازل کرد تا به وسیله این دو کتاب نیاز مردم یکتا پرست ان زمان را برطرف سازد و انها را به خدا پرستی و معاد و تعالیم دین راستین اگاه نماید .

اما افراد منحرف این دو کتاب را تحریف کردند به طوری که ان مطالبی که سبب شکوفائی انسان و ارتباط او با خدا می شد را تغییر داده و یک سری خرافات و مسائل انحرافی را وارد ان نمودند و اصل ان دو کتاب اسمانی را تباه کردند .

از بین مبلغان و مروجین مسیحیت پولس موقعیت ویژه ای دارد؛ که برای ترویج مسیحیت بین غیر یهودیان امپراطوری روم، دو کار و در حقیقت دو تحریف عمده در مسیحت انجام داد:

اولا: از نظر عقیدتی، مسیحیت را چنان تغییر داد که پذیرش آن برای مشرکان امپراطوری روم آسان شد.

ثانیاً: مسیحیت را ازنظر عمل آسان گردانید؛ زیرا برای غیر یهودیان، عمل به دستورات بسیار پیچیده یهودیت سخت بود، لذا پولس شریعت (حلال و حرام و مکروه و مستحب) را از مسیحیت حذف کرد و ایمان را برای رستگاری کافی دانست. (1)

کتاب تورات و انجیل کنونی کتابی است که شاگردان حضرت موسی و عیسی بعد از گذر قرن ها جمع اوری کرده و ان را در دسترس پیروان این ادیان قرار دادند .

اما با این اوصاف باز هم شراب خواری در این دو کتاب مذمت شده است .

پس اگر دیده می شود که پیروان این مذاهب شراب خواری می کنند این دلیل نمی شود که در اصل شریعت انها شراب حلال بوده است .همان گونه که مشاهده می شود که عده ای از مسلمان ها شراب می نوشند و این کار انها دلیل نمی شود که شراب در دین اسلام حلال شده باشد

حال برای اثبات مدعای خود به این دو کتاب مراجعه می کنیم و فراز هایی از این کتب که در مورد مذمت نوشیدن شراب امده است را بیان می نماییم .

اما در کتاب تورات

در تورات در کتاب امثال سلیمان نبی امده :

( از زمره میگساران مباش .... زیرا که میگسار و مُصرف ، فقیر می شوند .) (2)

( وای از ان کیست ؟ و شقاوت و نزاع و غصه و بد روزگاری برای کیست ؟ و جراحت های بی سبب از ان کیست ؟ و سرخی چشمان برای کیست ؟ این حالات و بد بختی ها و مفاسد برای کسانی است که عادت به اشامیدن شراب کرده اند .) (3)

 

( هنگامی که شراب سرخ فام رنگ و حباب خود را در جام ظاهر ساخته و صاف و رقیق است به او نگاه مکن ، چه ان که عاقبت مثل مار می گزد و مثل افعی نیش می زند ) (4)

تورات در مجازات شراب خوار می گوید :

( به مشایخ شهرش بگویند این پسر یاغی شد و به قول ما گوش نمی دهد و اکول و میخواره ( شرابخوار ) است ، پس تمام مردمان شهرش او را سنگسار نمایند تا بمیرد ) (5)

( انگاه از شراب و مسکرات بپرهیزد و هرگز شراب و هرگز مسکرات را ننوشند و هیچ عصیر انگور ننوشند ) (6)

( انوح مادر شمئون مجاهد اسرائیلی بدین نخو ترقیم یافته و الان بر حذر باش و هیچ شراب و مسکری منوش و هیچ چیز نجس مخور و تو می بینی که شراب و سایر مسکرات را با نجاسات مثل بول و غائط و گوشت سگ و خوک قرین کرده محققا انها نجس در حرامند پس مسکرات نیز نجس در حرام خواهد بود .) (7)

کتاب هوشع نبی

( زنا و شراب شیره دل ایشان را می رباید. ) (8)

( در وقت امدن به خیمه مجمع شراب و مسکرات مخورید ، مبادا عقل شما زائل کشته فرق در میان مقدس وغیر مقدس و طاهر مگذارید .) (9)

( وای بر انان که برای نوشیدن شراب زور اورند و به جهت ممزوج ساختن مسکرات مردان قوی می باشند ) (10)

( ولکن اینان نیز از شراب گمراه شده اند و از مسکرات سرگشته گردیده اند ، هم کاهن....از مسکرات گمراه شده اند و از شراب بلعیده گردیده اند ، از مسکرات سرگشته شده اند و در روئیا گمراه گردیده اند و در داوری مبهوت گشته اند زیرا که همه سفره ها از می و نجاست پر گردیده و جایی نمانده است .) (11)

( وای بر انانی که صیح زود بر می خیزند تا در پی مسکرات بروند و شب دیر می نشینند تا شراب ایشان را گرم نمایند و در بزم های ایشان عود و بَربَط و دَف و نای و شراب می مباشد .) (12)

انجیل

انجیل لوقا

( خطاب به حضرت زکریا در هنگام دعا برای فرزند دار شدنش که نام او یحیی است : همسرت برای تو پسری خواهد زائید و او را یحیی خواهی نامید و تو را خوشی و شادی رخ خواهد داد و بسیاری از ولادت او مسرور خواهند شد زیرا که در حضور خداوند بزرگ خواهد بود و شراب و مسکری نخواهد نوشید واز شکم مادر خود پر از روح القدس خواهد بود .) (13)

رساله پولس به اَفَسُسیان :

( وقت را دریابید زیرا این روزها شریر است از این جهت بی فهم مباشید بلکه بفهمید... و مست شراب نشوید که در ان فجور است بلکه از روح پر شوید .) (14)

( پس خود را حفظ کنید مبادا دل های شما را پرخوری و مستی و اندیشه های دنیوی سنگین گرداند و ان روز ناگهان بر شما اید .) ( 15)

پیامبر اسلام در مورد حرمت شراب در تورات و انجیل می فرمایند :

 

ادامه دارد ........

 

1- رضوانی، علی اصغر، نگاهی به مسیحیت و پاسخ به شبهات، قم، انتشارات جمکران، چاپ اول، ص 37.

2-تورات ، کتاب امثال سلیمان نبی ، باب 23 ، فراز 20 .

3- تورات ، کتاب امثال سلیمان نبی ، باب 23 ، فراز 39 .

4- تورات ، کتاب امثال سلیمان نبی ، باب 23 ، فراز 31-33 .

5-تورات ، سفر تثنیه ، فراز 21 .

6-تورات ، سفر اعداد ، باب 6 ، فراز 3 .

7-تورات ، سفر داوران ، باب 13 ، فراز 4 .

8-کتاب هوشع نبی ، باب 4 ، ایه 11 .

9-انجیل ، سفر لاویان ، باب 10 ، فراز 8 .

10-کتاب اشمیعای نبی ، باب 5 ، فراز 22 .

11-کتاب استیعاء نبی ، باب 28 ، فراز 7-8 .

12-کتاب استیعاء نبی ، باب 5 ، فراز 21 .

13-انجیل لوقا ، باب اول ، فراز 13-16 .

14-رساله پولس افسسیان ، باب 5 ، فراز 18 .

15-انجیل لوقا ، باب 21 ، ایه 34 .

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی