پرتوی از اسمان

سبک زندگی انسانی اسلامی از منظر ایات و روایات

سبک زندگی انسانی اسلامی از منظر ایات و روایات

لطقا در نشر و گسترش این مطالب ما را یاری کنید

نویسندگان
پیوندها

شهیدی که در دانشگاه تورنتو کاندا ممتاز بود

چهارشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۲۲ ب.ظ




شهید اقاسی زاده یکی از شهدای بسیار شاخص و ناشناخته ایست که دانشجوی ممتاز دانشگاه تورنتو کانادا بود اما به خاطر عشق و ایمان و خدمت به مردم کشور مسلمانش به کشور باز می گردد و عضو سپاه می شود و عجیب ترین پروژه های مهندسی زمان جنگ را به دست می گیرد .....شهید اقاسی زاده درتاریخ 1 / 1 / 1338 اول فروردین ماه یک هزار و سیصد و سی و هشت در مشهد چشم به جهان گشود.

آقاسی زاده با طی کردن چند سال تحصیلی به طور جهشی در مقاطع دبستان و دبیرستان دیپلم را با بالاترین معدل در سال 1356 دریافت کرد و به پیشنهاد آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل عازم کانادا شد .

با شروع انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی آرام نگرفت . آقاسی زاده از هر فرصتی برای رساندن حقانیت و مظلومیت انقلاب اسلامی دریغ نداشت . هنوز انقلاب اسلامی به پیروزی نرسیده بود . امام خمینی (ره) در پاریس بودند که درسش را نیمه تمام گذاشت و با تعدادی از دانشجویان مسلمان ایرانی از قاره ی آمریکا به قاره اروپا رفتند تا از امام (ره) سوال نمایند درس را تمام کنند یا همراه ایشان برای ادامه مبارزه به تهران بروند ؟

از آن جا که اوج مصاحبه های خبرنگاران با امام بود . دفتر امام (ره) وقتی مطلع شدند که دانشجویان از کانادا آمدند و مسلط به چند زبان هستند ، سیل مصاحبه با خبرنگاران و ترجمه را به طرف آنها گسیل دادند . یک روز امام (ره) همه دانشجویان را در (نوفل لوشاتو ) جمع کردند . یکی یکی از آنها سوال کردند . " خود را معرفی کنید . از کجا آمده اید ؟ شغلتان چیست ؟ چطور به اینجا آمده اید ؟ "

وقتی امام فهمیدند اینها دانشجو هستند به آنها فرمودند : " همگی برگردید و ادامه تحصیل بدهید . ما در آینده ی نزدیک به وجود شما احتیاج داریم . بروید و حتی اگر توانستید از ترمهای تابستانی استفاده کنید و زمان تحصیل را کمتر کنید . در آینده نزدیک شما باید بیایید ایران و جایگرین طاغوتیها بشوید . حتما بروید از این لحظه یک آن هم تاخیر جایز نیست .

" آقاسی زاده به محض کسب تکلیف به کانادا بازگشت و طبق فرمان مرادش چنان شتابی در کسب علوم گرفت که با ترمهای تابستانی و واحدهای اضافی مدارک لیسانس و فوق لیسانس در رشته سازه ها و پل سازی با تز سایتهای موشکی در مدت 5 سال با معدل بالا در دانشگاه (تورنتو ) کانادا را دریافت کرد . طوری که کارشناسان و نخبگان کانادا از این واقعه متعجب شدند و با اعزام خبرنگاران مختلف از او درخواست اقامت کردند . پیشنهاد حقوق بالایی را به او دادند ولی نکته ی اصلی معمای حقیر این جاست که ایشان گفت :

" باید به ایران برگردم و به ملتم خدمت کنم . مدیون آنها هستم . "

آنها هم به بهانه های مختلف از تحویل مدرک تحصیلی خودداری کردند . سردار شهید از دریافت مدرک چشم پوشی کرد و چند سال بعد از بازگشت به ایران ناچار شدند مدرک تحصیلی را برایش به آموزش عالی ارسال کنند .

سال 1361 به محض ورود به ایران در جمع سبزپوشان سپاه پاسداران قرار گرفت . او که گوش به فرمان امام بود اولویت خدمت را به جبهه های حق علیه باطل داد و بعد از مدتی به لحاظ شایستگی در مسئولیت معاونت فنی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) مشغول ادامه فعالیت شد .

حضور فعال در عملیاتهای (رمضان -محرم - خیبر - بدر - والفجرها از 1 تا 9- کربلا از 1 تا 10 - کل فتح ها - مهران - نصر 1 تا 8 )قسمتی از رشادت این سردار سپاه اسلام است.

مهندس فروزنده یکی از فرماندهان وقت مهندسی قرارگاه می گویند :

" من از او چه بگویم : او در اجرای 2400 پروژه کوچک و بزرگ در صحنه های مختلف دفاع مقدس شرکت داشت . "

شهید آقاسی زاده زمانی را مشغول به تحصیل در کانادا بود که دانشگاههای کشور با شروع انقلاب اسلامی تعطیل شده بود و سطوح علمی مناسبی در دانشگاههای کشور نبود .

آری چه صادقانه و با ثبات قدم شهدا مسیر مبارزه و تکلیف را پیمودند . مهندس آقاسی زاده با آن همه فن و آموزه های فناوری روز از تمام خواست های مادی و موقعیت ها و جایگاههای پیشنهادی غرب چشم پوشی کرده و با وجود ضعف مدیریتی کشور در سال 1361 و مشکلات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و نظامی لحظه ای ماندن در غرب را به مصلحت انقلاب اسلامی نمی داند و دشمن را در حسرت ماندن حتی یک روز جدا از میهن اسلامی و ملت شریف نگه می دارد و اجر و استقامت و پایمردی و تبعیت از ولی امر خود را در بیست و هشتم مهرماه سال 1366 دریافت و با مدال شهادت در محضر حق مأوا گرفت .

نظرات  (۱)

سلام 
بسیار عالی بود
ممنون از شما
در ضمن بروزیم 
یا علی
پاسخ:
تشکر 
یا علی
موفق باشید انشاالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی