پرتوی از اسمان

سبک زندگی انسانی اسلامی از منظر ایات و روایات

سبک زندگی انسانی اسلامی از منظر ایات و روایات

لطقا در نشر و گسترش این مطالب ما را یاری کنید

نویسندگان
پیوندها

بچه اولشون بود ، این قدر پدر و مادر زوقش را کرده بودند که اصلا نمی گذاشتند دختر خانم یک لحظه بهش بد بگذره . یک لحظه تو بقل بابا و یک لحظه هم تو بقل مامان . بگذریم از یک اتاق پر از اسباب بازی و لباس های رنگارنگ . دختر خانم کم کم داشت بزرگ می شد ، تازه دو سالش شده بود امام پدر و مادرش کمی از دست دختر دردانه شون ناراحت بودند . اخه همش بهونه گیری میکرد . هر اسباب بازی تو دست بچه ها میدید عین همون را می خواست و یا هر خراکی که میدید می خواست همون لحظه جلوش باشه و الا... . خلاصه هر لحظه یک بهونه ای برای قهر کردن و گریه کردن پیدا می کرد و دیگه دست بردار نبود . مادر برای حل مشکل به یک مشاور اسلامی مراجعه میکنه .

حاجاقا میگه : بچه ها تا 7 سالگی محرومیت و رفاه را متوجه نمی شوند ، اما اگر در همان سال های ابتدای زندگی با رفاه بیش از حد مواجه بشوند دیگر نمی توانند در ادامه زندگی سادگی و قناعت را تحمل کنند ، اگر خودمان با دست خودمان توقعات فرزندمان را بالا بردیم ، پذیرای توقعات کنترل نشده او هم باشید ، پس اگر پدر مادر در ابتدای تولد فرزند توقعات خودشان را کنترل کنند و زیاده روی ننمایند ، توقعات فرزندشان هم تا حد بسیار زیادی کنترل خواهد شد  .

دختر به خاطر عاطفی و احساسی بودن استانه تحملش کمتر است . به خاطر همین دختر ها خیلی بیشتر از پسر ها قهر می کنند و رفتار اطرافیان روی انها تاثیر بیشتری می گذاره .

امام صادق می فرمایند : زن گل است . یعنی همانند گل زیبا و حساس است و مراقبت بیشتری احتیاج دارد .

به خاطراین حساسیت و ظرافت ویژه ای که در دختر ها وجود داره ، باید راه کاری مناسب در تربیت انها لحاظ شود ، تا از این روحیه لطیف اسیب نبینند .

یکی از ان را کارها اموزش صبر به کودکان است .صبر به انسان کمک می کند تا منطقی فکر کند .

 مثلا اگر فرزند درخواست اب کرد با سرعت خواسته او را اجابت نکرد با صحبت کردن با او ارتباط کلامی بر قرار کرد تا بین خاسته و اجابت ان خاسته فاصله بیفتد . با یک عمل کوچک داریم فرزندمان را صبور تر می کنیم . طوری نباشد که به محض لب تر کردن خواسته انها براورده شود چرا که در اینده اسیب های جدی به انها می زند .

و اگر چیزی را درخواست کرد و به او نه گفتید ، این نه باید پابرجا بماند و تغییر نکند . اگر بعد از یک ربع گریه کم اوردید و برای ساکت کردن او ، ان چیز را برایش فراهم کردید ، فرزند ما متوجه یک قائده می شود و ان این است که اگر چیزی را احتیاج داشتی با گریه زیاد می توانی پدر و مادر را مجبور به خریدن ان کنی . 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی