پرتوی از اسمان

سبک زندگی انسانی اسلامی از منظر ایات و روایات

سبک زندگی انسانی اسلامی از منظر ایات و روایات

لطقا در نشر و گسترش این مطالب ما را یاری کنید

نویسندگان
پیوندها

اولین اعلامیه انقلابی امام خمینی

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰۶:۴۵ ق.ظ

ایا تا کنون فکر کرده اید که سیره مبارزاتی امام از چه سالی اغاز شده است و امام از چه تاریخی تفکر انقلاب اسلامی را در سر می گذراند ؟

خیلی ها فکر می کنند که سیره مبازراتی امام و تفکر انقلابی او تقریبا از سال 1342 اغاز می شود ، امام یک سند تاریخی معادلات را بر هم می زند .

اولین اعلامیه امام 34 سال قبل از انقلاب و با لحن بسیار کوبنده در تاریخ 15/2/1323 صادر شده است .

امام این سال را بهترین زمان برای بیان اهداف خود و علنی کردن پیام انقلاب تشخیص می دهند . چرا که به خاطر تغییر قدرت و بیرون انداختن رضا شاه و بر سر کار اوردن محمد رضا و از طرف دیگر تغییر سیستم از انگلیسی به امریکایی امام فرصت را غنیمت شمردند و این اعلامیه را مکتوب کردند . چرا که انگلیس از طرفی به فکر خودش بود ، امریکا هم از طرف دیگر برای خودش جا باز می کرد ، و از ان طرف شوروی هم سهم خواهی می کرد و احزاب هم هر یک برای خود دغدغه ای داشتند ، فلذا اوضاع مملکت بسیار وضعیت وخیمی بود و امام این فرصت را غنیمت می شمرند .

گزیده ای از این اعلامیه تاریخی را در زیل بیان می نماییم

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: "قل انما اعظکم بواحدة ان تقوموالله مثنی و فرادا"

این کلمه تنها راه اصلاح در جهان است.

قیام لله است که موسی کلیم را با یک عصا به فرعونیان چیره کرد و تمام تخت و تاج آنها را به باد فنا داد و نیز او را به میقات محبوب رساند و به مقام صعق و صحو کشاند. قیام برای خدا است که خاتم النبیین صلی الله علیه و آله را یک تنه بر تمام عادات و عقاید جاهلیت غلبه داد و بت ها را از خانه خدا برانداخت و به جای آن توحید و تقوا را گذاشت .

بدبختی و تیره روزی ما به خاطر قیام برای منافع شخصی است .

خودخواهی و ترک قیام برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همه جهانیان را بر ما چیره کرده و کشورهای اسلامی را زیر نفوذ دیگران درآورده. قیام برای منافع شخصی است که روح وحدت و برادری را در ملت اسلامی خفه کرده. قیام برای نفس است که بیش از ده میلیون جمعیت شیعه را به طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتی شهوت پرست پشت میزنشین شدند.

امروز هم همان نقشه ها را که از مغز خشک رضاخان بی شرف تراوش کرده تعقیب می کنند و در میان توده پخش می کنند.

برای نجات دین از دست مشتی شهوتران قیام کنید .

هان ای روحانیین اسلامی! ای علماء ربانی!ای دانشمندان دیندار! ای گویندگان آئین دوست! ای دینداران خداخواه! ای خداخواهان حق پرست! ای حق پرستان شرافت مند! ای شرافت مندان وطن خواه! ای وطن خواهان با ناموس!

 " ان لله فی ایام دهرکم نفحاث الافتعرضوالها" امروز روزی است که نسیم روحانی الهی وزیدن گرفته و برای قیام اصلاحی بهترین روز است، اگر مجال را از ست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فردا است که مشتی هرزه گرد شهوتران بر شما چیره شوند و تمام آئین و شرف شما را دستخوش اغراض باطله خود کنند.

شماها که به حق مشروع خود قیام نکردید، خیره سران بی دین از جای برخاستند و در هر گوشه زمزمه بی دینی را آغاز کردند و به همین زودی بر شما تفرقه زده ها چنان چیره شوند که از زمان رضاخان روزگارتان سخت تر شود: "و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله"

11/شهر جمادی الاولی 1363

سید روح الله خمینی  (1)

 

 

(1)تاریخی ترین سند مبارزاتی امام خمینی ، صحیفه نور ، جلد 1 ، صفحه 3-4

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی