پرتوی از اسمان

سبک زندگی انسانی اسلامی از منظر ایات و روایات

سبک زندگی انسانی اسلامی از منظر ایات و روایات

لطقا در نشر و گسترش این مطالب ما را یاری کنید

نویسندگان
پیوندها

پیامبر اسلام داور مسابقه وزنه برداری می شود

دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱ ب.ظ

یک روز رسول خدا صلى الله علیه و آله در مدینه عبور مى‏ کرد. جوانان مسلمان را دید که سنگى را به عنوان وزنه بردارى بلند مى‏ کنند، زورآزمایى مى‏ کنند براى اینکه ببینند چه کسى وزنه را بهتر بلند مى‏ کند. رسول خدا همان جا بهره بردارى کرد، فرمود: آیا مى‏ خواهید من قاضى و داور شما باشم، داورى کنم که قویترین شما کدامیک از شماست؟ همه گفتند: بله یا رسول اللَّه، چه داورى از شما بهتر! فرمود: احتیاج ندارد که این سنگ را بلند کنید تا من بگویم چه کسى از همه قویتر است؛ از همه شما قویتر آن کسى است که وقتى به گناهى میل و هوس شدید پیدا مى‏ کند، بتواند جلوى هواى نفس خود را بگیرد. قویترین شما کسى است که هواى نفس، او را وادار به معصیت نکند. مجاهد کسى است که با نفس خود مبارزه کند. شجاع آن کسى است که از عهده نفس خویش برآید.

 

شهید مطهری ، کتاب ازادی معنوی

نظرات  (۱)

سلام و درود
امیدوارم حالتون خوب باشه
وبلاگ جالبی دارید
قالبش در عین سادگی بسیار زیباس
منم به سبک زندگی اسلامی خیلی علاقه دارم
با اجازتون با افتخار دنبالتون کردم
منم ی وبلاگ دارم که اخیرا شرو به فعالیت کردم
اما مث شما حرفه ای نیستم
:)
اسم وبلاگم جملکستانه | jomlakestan.blog.ir
خیلی نیاز به حمایت دارم
مطالبمو بخونید متوجه میشید
لطف میکنید به من سر بزنید و اگ دوسم داشتید دنبالم کنید
لطف میکنید دوسم داشته باشید
:)
امیدوارم پیامم رو بخونید و جدی بگیرید
منتظر عکس العملتون هستم
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی